сряда, 25 януари 2012 г.

Големият брат ви гледа

Много често хората ме питат защо не гледам телевизия, и , признавам си някой път ми е трудно да отговоря. Струвам ми се че отговора е прекалено очевиден, и че въпросът им е уловка. Ами как защо не знам просто не изпитвам необходимост от фонов шум през цялото време. Всъщност никога не изпитвам неободимостта от фонов шум, защото мога и обичам тишината, да слушам звуците вътре в мен. Не ми е необходимо някой да ми казва какво да мисля за темите на деня, какви лекарства и храна  да купувам или да съчуствам на виртуалната Айше измамена и прелъстена от долния мръсник Али. Не гледам телевизия защото ме кара да се чувствам като воайор и натрапник в живота на други хора. Всъщност живота на хората, които показват по телевизията не ме вънува много. Ама хич. Не искам да предъвквам второразредни мнения и страсти. Искам да живея своя живот – от първа ръка. Бих искала да съм заобиколене от хора които живеят своя живот вместо да коментират това, което са видели по телевизията, но уви! Де такъв късмет?

Предизвиквам ви да ми отговорите – познавате ли поне един човек, който да не гледа телевизия? Ама как, въобще ли?  Не въобще, да кажем по-малко от час на ден. Да не я пуска за фон у дома? Да не я превръща в център на домашния бит? Ами че всичко това, което го има в телевизора го има и в реалния живот бе хора. Размърдайте се и си го намерете, след като толкова ви се е приискала емоционална дестабилизация. Ама как, новините, времето..? Добре, за времето както и да е. Новините...пълни с реклами, платени съобщения и черна статистика...наистина ли мислите че това е което наистина се случва в България? Или е това, което е удобно за рекламодателите и собствениците на телевизияТА? Сериозно ли не виждате връзката между новина от типа „Грип иде” и реклама на противогрипна ваксина след това в рекламния блок? Не сте толкова наивни, нали? Ами тогава?

Няма по-удобен народ, от този който е отучен да мисли. Той се манипулира много лесно. А кой е най-лесния начин да отучиш народа да мисли? Ами като му обещаеш да мислиш вместо него и да му сервираш резултата по телевизията – готова и смляна. Лесна за консумация и забавна. Помислете за това следващия път, който пускате телевизора веднага след като се приберете в къщи след работа.

7 коментара:

  1. Tv screen makes you feel small...no time at all...както се припява в Аризонска Мечта...просто и изчерпателно...отговарям на предизвикателството - никога не сам имала телевизор ��

    ОтговорИзтриване
  2. Не ми коства усилия ��
    Между другото, ние сме другарчета с Ния...

    ОтговорИзтриване
  3. v shtatite % naselenieto bez televizor vkushti produljava bavno da raste... no drugo zlo se zadava na horizona - kompjutri :) A povecheto neshta v neta sa kopie na televizionni programi ili pone na takova intelektualno ravnishte... ja da si priznaem kolko vreme gubim v kjukarnika narechen Facebook? :D

    ОтговорИзтриване
  4. В България се купуват все пове4е и по-големи телевизори, по4ти няма дом без два или три от тях, а ако не си в течение на сериалите, няма да разбереш повечето от шегите на приятелите си и темата на много разговори...за съжаление. Става въпрос за млади хора, а не старци които нямат с какво да се занимават

    ОтговорИзтриване
  5. Ujas. Murjo, a v kanada kak e? Govori li se za seriali na rabota?

    ОтговорИзтриване
  6. Ami baby, pochti ne...no tova e fakt za edin ofis, v edin grad...ne znam do kolko e pokazatelno za kanada...

    ОтговорИзтриване