неделя, 4 февруари 2018 г.

Има ли клиентът право да мълчи?


Случва ли ви се, когато отидете на фризьор и докато прави вашата прическа, фризьорката да обсъжда с колежката си на висок глас къде е излизала снощи, техни общи познати, проблеми, неприятности? Тръгвали ли сте си с впечатлението че вместо релакс в салона  в  живота ви са нахълтали 100 МБ ненужно и максимално емоционално натоварено инфо?


Може би звучи странно, но когато отида на фризьор искам само прическа. От маникюристката искам маникюр, от масажистката масаж. Звучи просто и логично. Но никога не става така. 

В цената на услугата винаги е включена психотерапия на махленско ниво от типа, ауу верно ли? и ти кво? и той кво? Опитът да не предлагам лична информация се приема като грубост и признак на недоверие и следват две неща - цупене до края на процедурата или заливане с помия от собстения личен живот на специалистката.

Не помага нищо - смяна на салона, по-скъп, по-евтин, няма значение. Мълчанието не помага. Опитът да се насочи разговора към получаване на професионална консултация удря на камък. Няма значение за какво плащаш. Това, което ще получиш е пълна информация за личния живот на специалистката, медицинските й проблеми, мнението й за управлението на страната, състоянието на икономиката, децата, мъжете, жените и т.н. Всъщност всяка една фризьорка е нереализиран политически коментатор, журналист или психотерапевт.

Прическата ще направи между другото, и понякога резултатът може дори да е добър. Но често ставам от стола с усещането, че трябва да ми плати тя, а не аз. За компенсация на незадоволеното й чувство за личностна значимост. 

Ако чувствате в себе си призвание да бъдете нещо повече, моля ви, не ставайте сервитьорка, фризьорка или козметичка, защото ще сте вечно обидени на клиентите че искат от вас само професионална услуга. Учете и се реализирайте в желаната област или...си дръжте устата затворена.

Може би следващия път трябва да се подстрижа при някой политик или журналист?...

1 коментар:

  1. I hear you and definitely it happens specially when those places are the best to relax yourself. When I have a haircut I expect silence as for me the fact that someone is washing, cutting and combing is the best feel I could have. I understand during a haircut when there are other customers as some of them are trying to have a conversation despite of the ambiance of the place. Listening conversation between colleagues definitely a no-no. During a massage.... not acceptable..that is the last thing you want to hear.

    ОтговорИзтриване